SEO – Zrób to sam: Tytuł, opis i słowa kluczowe.
W drugiej części cyklu „SEO – Zrób to sam” dowiesz się jakie znaczenie ma Tytuł i opis strony. Jak je ustawiać żeby przyniosły najlepszy efekt. Oraz co to są słowa kluczowe i dlaczego ustawiamy je już dla czystej formalności.
Tytuł i opis strony to z punktu widzenia SEO absolutne minimum. Zrozumienie co jest tytułem i opisem strony to najlepsze co możecie zrobić dla waszej strony internetowej. Słowa kluczowe są mniej istotne ale i tak warto o nich wspomnieć. No to do dzieła:-)
Tytuł strony
Tytuł strony to pierwsza linijka tekstu która wyświetla się w wynikach wyszukiwania, wyświetla się również na pasku tytułu naszej przeglądarki. Na chwilę obecną tytuł strony jest (oprócz nazwy domeny) najbardziej priorytetową rzeczą z punktu widzenia SEO. Jest to pierwsza rzecz którą widzi googlebot gdy trafia na naszą stronę. Dlatego warto dobrze zastanowić się nad tym co chcemy umieścić w tytule naszej strony.
Tytuł strony powinien jednocześnie w jasny sposób opisywać temat strony jak i zawierać przynajmniej jedno ważne dla nas słowo kluczowe.
Google zaleca aby tytuł strony dla każdej z podstron był unikalny. Tytuły poszczególnych podstron powinny różnić się od siebie przynajmniej jednym słowem. np.
Nazwa Firmy – Nasze produkty
Nazwa Firmy – Kontakt
Optymalna długość tytułu powinna wynosić od 10 do 70 znaków.
Za długi tytuł zostanie automatycznie skrócony w wynikach wyszukiwania.
Opis strony
Opis strony to druga (po tytule) najważniejsza rzecz, na którą należy zwrócić uwagę. W wynikach wyszukiwania opis strony wyświetla się bezpośrednio pod tytułem. Chyba, że Google uzna iż inny fragment treści na stronie będzie lepiej pasować do wyszukiwanej frazy.
Opis strony to zazwyczaj dwa lub trzy zdania odnoszące się ściśle do treści na danej stronie. To takie krótkie wprowadzenie do tego co użytkownika czeka po wejściu na stronę. Opis dodaje się do strony niezależnie od treści (jak to się robi opiszę w dalszej części), dlatego możemy tam napisać parę słów, które podsumują treść całej podstrony i jednocześnie zachęcą użytkownika do wejścia na stronę. Treść opisu nie będzie widoczna na stronie, a jedynie w wynikach wyszukiwania.
Podobnie jak w przypadku tytułu, opis powinien być indywidualny dla każdej podstrony. Google nie lubi duplikowania treści, tyczy się to również opisów.
Optymalna długość opisu to 70 – 160 znaków.
Słowa kluczowe
Kiedyś słowa kluczowe miały duży wpływ na wyniki wyszukiwania. Dziś ich znaczenie jest marginalne. Niemniej jednak dobrą praktyką jest uzupełnić listę słów kluczowych, dla każdej podstrony. Słowa kluczowe to zwroty oddzielone przecinkiem które najlepiej opisują zawartość strony w formie pojedynczych wyrazów lub 2-3 wyrazowych zwrotów.
Jak ustawić tytuł i opis strony oraz słowa kluczowe
Jeśli Twoja strona oparta jest na naszym systemie zarządzania treścią {cb_cms}. To edycja wypomnianych elementów jest bardzo prosta. W {cb_cms} można ustawić domyślny tytuł i opis strony w ogólnych ustawieniach. Domyślny tytuł i opis strony wyświetli się na każdej podstronie dla której nie ustawimy indywidualnego tytułu i opisu.
Ponadto, podczas edycji każdej strony, podstrony lub wpisu, na samym dole znajduje się sekcja SEO gdzie możemy ustawić indywidualny tytuł i opis, oraz umieścić słowa kluczowe.
Jeśli Twoja strona oparta jest na innym systemie CMS poszukaj gdzie możesz zmienić ustawienia SEO. jeśli nie są one łatwo dostępne, zapytaj o nie twórców twojego systemu lub (jeśli jest to WordPress lub Joomla) popytaj znajomych którzy również mają stronę opartą na jednym z tych systemów.
Jeśli Twoja strona nie jest oparta na żadnym systemie zarządzania treścią, zawsze możesz edytować plik strony (*.htm, *.html lub *.php) w dowolnym edytorze tekstu. Wszystkie elementy o których piszę w tym poście powinny znajdować się w jednym miejscu pomiędzy znacznikami
<head></head>
Prawidłowo uzupełnione powinny wyglądać mniej więcej tak:
<html> <head> <title>Miejsce na tytuł strony – do 70 znaków</title> <meta name="description" content="Miejsce na opis strony, od 70 do 160 znaków"> <meta name="keywords" content="lista słów kluczowych, oddzielona, przecinkami"> </head> <body>
Warto pamiętać, że każda zmiana dokonana w tytule, opisie lub słowach kluczowych powinna być widoczna na naszej stronie, lub w źródle strony natychmiast, a w wynikach wyszukiwania dopiero po kilku dniach.
Czego nie robić
Oto lista czynności których należy się wystrzegać, jedne z nich nakazuje logika innych zakazuje google:-)
- nie ustawiaj tytułów które nic nie wnoszą np. „strona1” albo „brak tytułu”
- nie ustawiaj tytułu lub opisu które nie mają żadnego związku z Twoją stroną
- nie zapychaj tytułu lub opisu listą słów kluczowych
- nie wklejaj do okienka z opisem całej treści strony
- nie umieszczaj listy słów kluczowych w treści, w kolorze tła strony (np., białe litery na białym tle)
Zbiór naprawdę cennych porad, jest opis co wykonać a czego koniecznie nie robić. Sam mam problem ze swoją stroną i widzę już co zrobiłem źle. Zabieram się do pracy by to naprawić. Wcześniej robiłem stronę w kreatorze i potem wykonałem ją profesjonalnie ale widzę że nadal mam niedoskonałości.
Pozdrawiam i dziękuję :)
Dziękuję za artykuł. Bardzo mi pomógł.
Polecamy się na przyszłość :-)
Garść dobrych porad dla początkujących w świecie SEO, dobra robota :) Zerknij do naszego poradnika https://www.semrevo.com/pozycjonowanie-stron/poradnik-pozycjonowania – wskazujemy kilka zasad i porad zgodnych z wytycznymi Google, które każdy może zastosować na swojej stronie.
Tworząc tytuły i opisy dla stron internetowych polecam skorzystać z narzędzia, które pokaże jak nasze meta tagi będą wyświetlane w Google -> https://www.sempire.pl/podg…
Pozwoli to maksymalnie zoptymalizować – wykorzystać dostępne miejsce na przekazanie w meta title i meta description najważniejszych treści odnośnie strony.
Witam własnie sam zrobiłem stronkę… nie jestem informatykiem ale jakoś sie udało. Jak kolega wcześniej ja też chciał bym poprosić by ktoś rzucił okiem i doradził co zrobić by zaistnieć w google?
strona http://www.silownieparkowe.pl
pozdrawiam
Hej :) Przydatny artykuł. Z komentarzy widzę, że można poprosić o dodatkowe porady dotyczące stronki.
Moj blog; http://po2stronieswiata.pl/
Witam
Ustawiam pozycjonowanie na stronie mojej żony i podobne tabelki do wypełnienia znalazłem w ustawieniach strony jako meta nie wiem czy to to samo bo jak wszystko wypełniłem według podanej tutaj instrukcji to w wyszukiwarce google nie znalazłem żadnej poprawy. Podam stronę i poproszę o ewentualne uwagi i co mógłbym jeszcze poprawić aby strona pojawiała się bliżej pierwszej strony.
Pozdrawiam
http://www.wszystkodlaciebie24.pl
Bardzo prosty i czytelny poradnik. Dzięki. Poproszę o uwagi na temat mojego bloga https://sobinski.pl – co można poprawić?
Witam
Bardzo cenne porady z których na pewno skorzystam :-) Problem na mojej stronie jest chyba za mała ilość i też położenie tekstu na głównej stronie. Strona dostaje pierwsze linki a wwyniki w serpach jak stały tak stoją :-(. Stronka jest zrobiona na avadzie i może tu jest problem naprawdę sam nie wiem.
Prosiłbym o jakieś porady naprawdę nie wiem gdzie popełniłem błąd
Link poniżej
http://oproznianie.pl/
U mnie też robię co mogę ale mam wrażenie że coś jest nie tak. Jeżeli ktos mógłby na to zerknąć i dać wskazówki będe wdzięczny http://zeberkiewicz.eu
Pierwsze wrażenie, to kolejna strona z magicznymi preparatami przez wyróżnienia tekstu i pogrubioną czcionkę. Lepiej to wygląda na pozostałych podstronach. Masz źle opisane Alt. Służy on do opisania zawartości zdjęcia, a nie wrzuceniu słów kluczowych. Wykorzystaj linkowanie wewnętrzne w swoich wpisach
Dopiero uporałem się z wirusem na mojej stronie. Rozumiem że sugerujesz żeby ze strony głównej wywalić kolorowe wstawki i zostawić czysty płynny tekst ? Co do ALT to poprawie jak najszybciej. Co masz na myśli mówiąc o linkowanie wewnętrzne we wpisach ? Przepraszam ale jeszcze nie wszystko ogarniam :)
Ja wlasnie zaczalem pozycjonowac swoja pierwsza strone ktora bedzie strona firmowa. Moglby ktos rzucic okiem i powiedziec czego mi jeszcze brakuje? Strona nie jest w jezyku polskim ale mysle ze nie bedzie problemu z analiza kodu http://noescape.es – za wszystkie uwagi z gory dziekuje
W sumie ja zawsze już teraz korzystam ze słów kluczowych z tej instrukcji http://brandpro.pl/jak_dobr… co o niej myślisz? Jak dla mnie jest całkiem zrozumiała, ale czy to ma głebszy sens?
Cenne rady – nie można tych spraw zadniedbać. Stosowanie unikalnych nazw jest ważne – dobrze, gdy tytuły podstron
zawierają informacje odróżniające je od konkurencji, dlatego warto sprawdzić strony konkurencyji. Co do
długości strony to najlepiej jeśli wynosi 55-65 znaków. Do 2011 roku Google dopuszczał dłuższe tytuły – do 70 znaków. A na naszym blogu http://blog.memtor.pl/11-za… zajęliśmy się bardziej szczegółowo tytułami.